Dag van de Webshop. Onze ervaring

Dag van de Webshop. Ervaring van een webwinkelier.

Binnenkort is het weer zo ver. Op 5-6-7 november is het Dag van de Webshop XL. Honderden webshops lanceren die dagen een speciale actie die enkel dan geldig is. Voor de consument dus een grote reden om eens te gaan kijken en te shoppen. Maar wat betekent dit voor de webwinkelier? Wij deden vorig jaar mee met www.speelgoedkiki.be en delen graag onze ervaring.

Een actie in elkaar steken voor Dag van de Webshop. Wat werkt?Dag van de webshop XL

Maak het niet te ingewikkeld. Zo kan je een actie doen waarbij mensen een extra gratis product krijgen bij aankoop vanaf een bepaald bedrag. Dit bleek echter niet erg goed te werken, het is moeilijk, niet alle klanten willen een extra cadeau. Kortom, niet ideaal. Wat werkt dan wel? Consumenten worden vrolijk van het toverwoord “gratis”. Daarom lijkt me gratis verzending een goede promo. Het wordt natuurlijk alleen maar beter als je dit combineert met een extra actie zoals een vast bedrag korting (bij aankoop vanaf x euro) of een kortingspercentage.
Stalen, proeven werken natuurlijk ook uitstekend. Maar dit gaat je misschien erg veel kosten. Maar wees maar zeker, als je schrijft “Gratis proevertje” als je thee verkoopt zal je actie op veel succes kunnen rekenen.

Hoeveel bezoekers trekt DVDWXL?

Op deze shopping driedaagse kon de site van Dag van de Webshop op zo’n 50.000 bezoekers rekenen. Een hele hoop. Ook in onze statistieken was de invloed van Dag van de Webshop voelbaar. Het waren 3 dagen met de uitzonderlijk veel bezoekers van dat jaar. (Zie afbeelding, bolletje = DVDW). Opmerkelijk is ook dat de bezoekers een laag bouncepercentage vertonen (30%) en een lange gem. tijd op de website (4 min.). Ook het conversiepercentage was hoger dan gemiddeld.
Samen maken we er een top-editie van.
Dag van de Webshop probeert uiteraard zelf zoveel mogelijk in de kijker te komen. Maar niets beter dan dat deelnemende webshops ook deze driedaagse communiceren naar hun klanten. Vermeld het in je nieuwsbrief, deel ’t op Facebook, zet het op je webshop.

Dag van de webshop ervaring

Bolletje = Dag van de Webshop.

Wat kost het?

Dag van de webshop kost als deelnemende webwinkelier €300 euro. Best veel voor de kleinere webshop en je moet dus goed de afweging maken of dit iets voor jou is. De kans dat je die dag zo veel verkopen draait dat je je kosten er meteen uit hebt is klein (wel mogelijk). Echter krijg je er ook een hoop bekendheid bij, je zal het dus moeten afwegen.
Waarom kost dit nu zo veel? Dag van de Webshop bestaat nog niet lang en moet zich nog op de kaart zetten. Ze moeten adverteren op Facebook, in Google enzovoort. Dat kost hopen geld.

Meedoen aan Dag van de Webshop 2015?

Wij wel en hopelijk nog veel andere webshops. We steunen het initiatief graag en we zijn van mening dat je als webshop die het écht meent aan deze hoogdag moet deelnemen. Let wel op: dag van de webshop is voor Belgische webshops. Voor onze noorderburen is er Dag van de Webwinkel.

Hoe gaat dag van de Webshop XL in z’n werk? Dat zie je kort in deze video:

Hopelijk vond je dit artikel interessant?
Delen. Daar wordt iedereen beter van!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Schrijf een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *