Remarketing slim ingezet: Myselexion campagne.

Misschien hoorde u er al van: de nieuwe campagne van Selexion. Een knap staaltje techniek en een andere wijze van remarketing. Erg slim en doeltreffend!

Zo werkt de campagne

Je gaat naar de website myselexion.be waar je een product kan kiezen dat je graag cadeau zou krijgen. Bv. een haardroger. Je voert je naam in en maakt zo automatisch een reclamebanner aan. Vervolgens kies je een grappige YouTube video (bv. een kattenfilmpje, iedereen lacht er wel eens om) en deze stuur je naar de persoon/personen van wie je graag je cadeau zou ontvangen. Vervolgens krijgen zij de eerder aangemaakte banner te zien waarop dan te lezen valt “Jan zou dit graag cadeau krijgen voor kerst”.

De Magische Cadeaubanners van Selexion from mortierbrigade on Vimeo.

 

Het plaatsen van de banners? Kwestie van remarketing.

Maar hoe weet Selexion nu wie je vrienden zijn? Waar ze die banners moeten tonen? Wel, dit werkt net zoals met remarketing. Zodra jij het grappige filmpje naar je vriend Bart doorstuurt en hij klikt hier op komt Bart op een site waar hij dit filmpje zal zien. Zodra hij deze site bezoekt wordt er een cookie Schermafbeelding 2015-12-17 om 19.40.19geïnstalleerd op de computer van je vriend Bart. Nu weet Telexion dus welk apparaat Bart is. Als hij nu een pagina bezoekt waar traditionele banners zouden staan (bv. Youtube of buienradar) zal hij nu ook de banner die je eerder maakte te zien krijgen. Dit is eigenlijk hetzelfde principe van remarketing. Hierbij ga je personen die je site/webshop eerder bezochten opnieuw bereiken via advertenties.

Waarom dit zo slim is

Alle marketeers willen het liefst zo relevant mogelijk advertenties tonen aan de juiste personen. Hier staan we al vrij ver in: via Facebook targeten we vrij precies wie we willen en ook via Google kunnen we vrij gericht adverteren. Deze actie van Telexion echter is nog véél relevanter. Je krijgt immers een enorm persoonlijke boodschap. Bovendien zal de advertentie enkel getoond worden aan iemand die zou overwegen het product te kopen. Qua kosten valt dit goed mee: je toont enkel advertenties aan personen die van plan zijn te kopen. Die ROI zal ongetwijfeld erg hoor liggen.

Er is echter één opmerking. Naar mijn mening is deze campagne te laat gestart. Nu veel mensen producten via de webshop zullen bestellen maar kerst al zo dichtbij is vrees ik dat alles wat nipt wordt.

Remarketing campagne online marketing selexion

Zelf nog bedenkingen bij deze actie? Of voordelen? Laat ’n reactie achter!

Hopelijk vond je dit artikel interessant?
Delen. Daar wordt iedereen beter van!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Schrijf een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *