Zo maak je van je webshop bezoekers ook kopers.

shopboost webshop bezoekers kopers marketingBezoekers naar je webshop trekken is eigenlijk niet moeilijk. Maak Facebook advertenties aan en trek er budget voor uit, geef een Ipad weg met een wedstrijd of bestook heel YouTube met je reclame. Maarja, dat is misschien niet de meest effectieve manier en vooral niet de goedkoopste. Waarschijnlijk is de eerste stap die je zet nadat je een webshop hebt gestart zorgen dat bezoekers naar je webshop komen. Dit doe je door je webshop hoger in Google te krijgen, actief te zijn op sociale media… uiteindelijk zullen er uren werk en geld in kruipen.

Een nieuwe bezoeker op je webshop is duur

Een nieuwe bezoeker komt niet zomaar op je webshop. Ofwel heb je er voor betaald (lees: Advernties) ofwel heb je er veel werk in gestoken (SEO, social media), dat kost ook geld. Dit is anders met terugkerende bezoekers, zij kosten je veel minder. Ze zoeken je merknaam misschien gewoon op of gaan veel sneller geneigd zijn een advertentie van je aan te klikken. Eens je een bezoeker dan op je webshop hebt wil je natuurlijk niet dat deze zomaar vertrekt. Je wil dat ze pagina’s bezoeken, je bellen, zich inschrijven op je nieuwsbrief, naar je fysieke winkel komen of bestellen. Dat moet de bedoeling zijn.

Bezoekers op je webshop houden

Bezoekers op je webshop laten rondkijken is een stap waar veel webshops al de minst in gaan. Dat kan verschillende redenen hebben:

  • Design. Onderschat dit niet, een design wat uit de jaren 90 lijkt (of zelfs 2000) wekt wantrouwen. Een design wat er geknutseld uitziet, uitgetrokken afbeeldingen, allemaal verschillende lettertypes,… zal ook geen goed doen. Iemand die op internet surft bepaalt in minder dan 3 seconden of hij op ene pagina blijft of niet. Die eerste indruk moet dus goed zijn.
  • Technisch. Als bepaalde knoppen of links niet werken, of je site is niet te hanteren op mobiele apparaten zullen je bezoekers snel afhaken.
  • Vertrouwen. Is er een adres zichtbaar? Een telefoonnummer? Voorwaarden? Recensies?
  • Laadtijd. Een pagina die traag laadt doet de moed van de bezoeker meteen in de schoenen zakken.

Het is dus niet eenvoudig je bezoekers die optimale ervaring te geven, hier is dan ook al erg veel over geschreven. Een goede ervaring op een pagina zal er ook voor zorgen dat een bezoeker sneller terugkomt, da’s goedkoper dan een nieuwe.

Alles lijkt goed te zitten, alleen nog dit…

Mensen vinden je online winkel en wie op je webshop komt bekijkt meerdere pagina’s. Er lopen al wat bestellingen binnen, er wordt wat in het winkelwagentje gestoken. Goed bezig. Het is echter mogelijk met een kleine moeite het aantal kopers drastisch te verhogen. Ja, natuurlijk. Maak je prijzen enorm laag, maar dat is geen duurzame manier van werken. Geef een dikke korting aan al je bezoekers? Ook dat zal werken, maar je ook een hoop geld kosten. Wat als je nu eens alleen een aanbieding doet aan mensen die erg geïnteresseerd zijn, maar toch nog twijfelen? Mensen die net dat kleine duwtje in de rug nodig hebben om over te gaan tot een bestellen? Da’s pas slim. Je geeft zo enkel korting als het nodig is. Zo heb je toch nog extra bestellingen die je anders niet zou hebben, maar behoud je je marge!

shopboost kortingZo pak je ’t aan.

Hoe ga je nu twijfelende bezoekers een aanbieding kunnen geven? De hele grote spelers zullen er in lukken om dit in hun systemen in te bouwen. Ze herkennen het gedrag van een bezoeker en geven op het gepaste moment een verrassing. Voor de middelgrote tot kleine webshops is dergelijk algoritme veel te duur om te bouwen. Daarom is het handig gebruik te maken van het systeem “ShopBoost“. Zij hebben zo’n algoritme ontwikkeld en je kan het door 1 keer te kopiëren en te plakken integreren in je webshop. Wat er ook handig aan is is dat je enkel betaald bij resultaat. Je kan er dus enkel bij winnen. Er zijn webshops die hierdoor meer dan de helft meer bestellingen kregen. Dat is niet enkel meer omzet, maar ook meer klanten die hopelijk eens terugkomen.

Shopboost was verheugd te horen dat we hen vermeldde in dit artikel en geeft daarom de lezers van Morris 50 cadeautjes. Ontdek het hier

Hopelijk vond je dit artikel interessant?
Delen. Daar wordt iedereen beter van!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Schrijf een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *