6 praktische SEO-tips die je direct toe kunt passen

6 praktische SEO-tips die je direct toe kunt passen

12 maart 2018 0 Door Jordi Bron

Om jouw website hoger te laten komen in Google zijn er talloze mogelijkheden. Het algoritme en de regels van de zoekmachine zijn constant in beweging. Er zijn verschillende trucs die een SEO-specialist voor je kan uitvoeren. Maar het is ook fijn om zelf een aantal punten te kunnen oppakken. In deze blog geven we je daarom zes praktische SEO-tips die je direct kunt toepassen.

Maak gebruik van H1 en H2 koppen

De paginastructuur is een belangrijke factor voor SEO. Deze kun je creëren door koppen te gebruiken in de tekst. Google scant namelijk de pagina en leest dus met name de koppen.

Zorg ervoor dat je op elke pagina één keer een H1 kop gebruikt en meerdere H2 koppen. Een H1 kop is de titel waar het belangrijkste zoekwoord instaat. De H2’s zullen goed zijn voor de leesbaarheid van de tekst. Het is onduidelijk of Google hier in 2018 nog waarde aan geeft maar het kan geen kwaad om ze toe te voegen.

Zoekwoorden in de meta-titel en url

De titel van de pagina moet dus in de H1 terugkomen, maar ook in de meta-titel en de url. De meta-titel is de titel die Google laat zien in de zoekresultaten, wanneer het jouw pagina geindexeerd. De url is de titel van je pagina, bijvoorbeeld website.nl/titel-van-de-pagina.

Probeer niet teveel zoekwoorden in de titel te zetten. Om hoger in Google te komen kun je beter specifiek zijn. Daarnaast is het ook goed om een pakkende titel te formuleren. Mensen zullen dan sneller op jouw link klikken!

Worden je pagina’s al goed gevonden in Google? Laat dan de titel vooral staan zoals deze nu staat en pas hem niet meer aan. Neem deze tip van mee voor je nieuwe pagina’s.

Optimaliseer de afbeeldingen

Voor Google is het lastig om te bepalen waar afbeeldingen over gaan. Om deze reden is het handig om alt-tags toe te voegen aan je afbeeldingen. Hierin kun je vermelden wat de afbeelding inhoudt en bepaalde zoekwoorden terug laten komen. Zo kun je door middel van de alt-tag gevonden worden door potentiële klanten.

Repareer broken links

Google houdt niet van kapotte links. Logisch, want hier hebben bezoekers van jouw website niets aan. Bezoekers worden niet doorverwezen naar de juiste pagina en kunnen de informatie die ze zoeken niet vinden.

afbeeldingen alt tagZorg er daarom voor dat er geen broken links op jouw website te vinden zijn. Er zijn verschillende online tools beschikbaar die deze links in een handomdraai opsporen. Wanneer je weet welke links het zijn kun je ze direct repareren.

Maak unieke content

Kwalitatieve en unieke content is een van de belangrijkste factoren om hoger te komen in Google. Wanneer je teksten kopieert van andere websites creëer je duplicate content en daar is Google niet blij mee.

Maak content waar jouw doelgroep iets aan heeft. Mensen zoeken iets en willen daar een specifiek antwoord op. Probeer daarom in te spelen op de zoekintentie van jouw doelgroep. Een goede manier om dit te doen is door het schrijven van blogs. Zo blijf je constant nieuwe en unieke content creëren.

Ga je aan de slag met deze tips? Je zult zien dat jouw website hoger in de zoekmachine zal verschijnen!

 

Hopelijk vond je dit artikel interessant?
Delen. Daar wordt iedereen beter van!