Webshop starten

Je wil zelf een webshop starten? Wauw! Je stapt in een heel nieuw avontuur en de eerste stap zette je al goed: Je zoekt informatie op. Als je zelf een webshop gaat starten moet je aan veel zaken denken: Een eigen onderneming, voorraad, budget of financiering, tijd, technische kennis, webshop marketing, software…

Webshop zelf starten SeoShop

Op dit moment is SEOshop de meest geavanceerde én een gebruiksvriendelijke webshop software.

Wanneer je gaat starten is het niet altijd eenvoudig goed in te schatten hoeveel je zal verkopen, het is dan ook een groot risico meteen te starten met een op maat gebouwde webshop of een magento shop (indien je geen technische kennis hebt). Dé oplossing kan dan SaaS (Software as a Service) zijn, hierbij moet je geen technische kennis hebben en kan je meteen zelf een webshop starten. Er zijn verschillende aanbieders van dergelijke “webshop software” maar op dit moment is SEOshop de meest geavanceerde.

Waarom kiezen voor SEOshop?

Tot enkele jaren geleden was “gehuurde software”, ook wel SaaS genoemd meestal niet uitgebreid genoeg om een professionele webshop te starten. Met SEOshop is dit echt verleden tijd. Veel startende webwinkeliers hebben vele kopzorgen: Leveranciers, juridische zaken i.v.m. hun nieuwe onderneming, marketing. Zorgen zoals software updates, hosting, technische problemen kan je dus missen als de pest. Door software als SEOshop te gebruiken moet je je hier geen zorgen over maken: Zij regelen al deze zaken voor je zodat je je volledig kan focussen op de verkoop van je producten.

SEOshop onderscheidt zich van andere aanbieders van software door enerzijds hun uitgebreide mogelijkheden en anderzijds hun partners. Partners voor het verzenden van je pakjes, e-mail marketing software, chat modules, affiliate marketing… De mogelijkheden van SEOshop bespreek ik verderop.

Deze software is, zoals de naam al doet vermoeden, uitstekend als het om SEO gaat, ze zijn mee met de nieuwste ontwikkelingen. Je zal goed gevonden worden in Google, toch een van de belangrijkste bronnen van verkeer en verkopen.

In dit filmpje krijg je al een korte indruk wat SEOshop voor jouw webshop kan betekenen.

De mogelijkheden van SEOshop

  • Design: Het design van je webshop bepaalt of een bezoeker langer dan 3 seconden op je webshop blijft. Wekt het vertrouwen? Is het duidelijk? Geeft het een juiste sfeer/beleving? Als je een webshop zelf wil starten mag je dit niet over het hoofd zien.
    • Templates: SEOshop biedt vele gratis/betalende templates aan. Dit zijn op voorhand geprogrammeerde designs, je kan er meteen mee aan de slag. De voordelen zijn o.a. dat ze zo zijn gebouwd dat ze goed verkopen en gebruiksvriendelijk zijn.
    • Design op maat: Via hun partners kan een design op maat gemaakt worden. Heb je hier budget voor bij het starten van je webshop is dit zeker de moeite, je hebt immers volledig wat je zelf wil in je eigen stijl.
    • HTML & CSS aanpassen: Je kan zelf, indien je hier enige kennis van hebt, HTML en CSS aanpassen in een editor. Zo zet je je design nog meer naar je eigen wensen.
  • Productbeheer: Of je nu 50 of 5000 producten hebt, je moet ze goed kunnen beheren. Een webshop gaat immers over producten. Die wil je goed presenteren én je wil je bezoeker overtuigen ze te kopen.
    • Je kan eenvoudig je producten in categorieën steken, foto’s toevoegen, prijzen en actieprijzen bepalen en instellen vanaf welk bedrag je bv. gratis verzending wil aanbieden.
    • varianten bij webshop zelf starten met sexshop

      Varianten zijn erg handig als je bijvoorbeeld kleding aanbiedt.

      Productvarianten: Stel: Je verkoopt schoenen. Dan kan het best dat je van dezelfde schoenen verschillende maten/kleuren hebt. Voor een bezoeker zou het niet handig zijn als dit allemaal verschillende producten zijn. Daarom kan je “varianten” toevoegen.

    • Zoomen: Goede productfoto’s zijn erg belangrijk voor je webshop. In een stenen winkel kan je producten goed bekijken en vastnemen, dat kan in een webshop niet. Foto’s moeten dit proberen op te vangen. De functie “zoomen” zorgt ervoor dat een bezoeker foto’s tot in detail kan bekijken.
    • Voorraad: Je voorraad wordt automatisch zorgvuldig bijgehouden. Je kan ook instellen dat wanneer een product onder een bepaalde voorraad zit het niet meer getoond wordt. Ook voor bestellingen bij je leveranciers is dit zeer overzichtelijk.
    • Importeren/exporteren: Als je zelf een webshop gaat starten heb je misschien al wel een bestand (bv. excel) met al je producten. Deze moet je niet handmatig kaan invoeren maar kan je allemaal tegelijkertijd importeren.
    • Ook voor retourzendingen biedt SEOshop je de nodige functies om deze correct af te handelen.
  • Orders verwerken: Je klant ziet het nauwelijks, maar het kan (laat ons hopen, dan verkoop je veel) een heus werk worden.
    • Orders verwerken gaat steeds volgens dezelfde stappen en de software verteld je heel duidelijk wat je moet doen. Terwijl jij verschillende stappen onderneemt zoals “pakket klaarleggen” of “verzenden” wordt je klant op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.
    • Koppeling boekhoud- en CRM systemen: Heb je al een boekhoud of CRM systeem? Dan kan je deze koppelen. Daarnaast kan je via SEOshop (en de SEOshop app) ook je boekhouding overal waar je bent beheren. Een eigen CRM systeem zorgt er dan weer voor dat je bepaalde klanten(groepen) speciale aanbiedingen kan doen. Een nog betere service en meer verkoop dus. Start nu 14 dagen gratis je webshop!
  • Internationaal?
    • SEOshop groeit hard. Hopelijk jouw webshop ook. Wel zo hard dat België en/of Nederland te klein worden. Je kan uitbreiden naar andere landen: Verschillende talen, munten, BTW regels, verzending. Een complex gebeuren maar dit kan zeker lonen.
  • Hosting en domeinnaam
    • Je wil dat je webshop snel is, dat is prettig voor je bezoekers en erg belangrijk voor zoekmachines. Je moet hier zelf niet naar omkijken, dit wordt voor jou geregeld.
    • Je webshop gaat best niet offline. Met zo’n 99,94% uptime garantie (= de tijd dat je webshop online is) zal je nagenoeg geen problemen hebben.
    • Veiligheid: Dit is zeer ingewikkeld. Hier moet je je geen zorgen om maken, valt dat even mee!
  • Webshop Marketing: Een webshop online hebben is al een prestatie. Maar jammer genoeg zal je niet verkopen als je geen tijd en/of budget in marketing steekt. SEOshop biedt erg veel tools om je webshop op de kaart te zetten en gevonden te worden.
    • SEO (Search Engine Optimization) is één van de specialiteiten van deze software aanbieder. Als je zelf een webshop wil starten dan is dit de goedkoopste vorm van marketing. Ze vraagt moeite en tijd, maar loont op termijn zeker en vast. Je kan URL’s aanpassen, de juiste tags meegeven, rich snippets toevoegen en nog meer.
    • Affiliate marketing: Je kan je producten ook aanbieden op vergelijkingssites, kortingscode sites enzovoort. Laat anderen jouw producten verkopen! Er zijn verschillende koppelingen beschikbaar.
    • Kortingen: Veel mensen laten zich graag verleiden door acties. Je kan eenvoudig acties en kortingen geven en zo meer verkopen.
    • Sociale media: Je kan niet alleen je producten doen delen op sociale media, maar bv. ook een Facebook shop openen! Misschien had je al wel een populaire Facebook pagina voordat je zelf een webshop wilde starten? Dan kan dit extra verkoop opleveren natuurlijk.
    • Reviews: Vertrouwen is belangrijk bij webshops, zeker bij nieuwe startende webshops. Via koppelingen met externe review partijen kan je reviews verzamelen en zo bezoekers overtuigen bij jou te bestellen.
    • Een blog: Profileer je als specialist en blog over je producten, diensten, geef tips, leuke verhalen… Daarnaast is een blog een fantastisch hulpmiddel om hoger in google te komen.
    • Gerelateerde producten: Biedt je klant extra producten aan die hij/zij wel interessant kan vinden en verhoog zo je gemiddelde orderbedrag.
  • Apps & integraties: Veel bedrijven die diensten aanbieden voor webshops (betaalproviders, pakketdiensten, marketingplatformen…) bieden integraties en apps aan. Doordat SEOshop zo groot is willen veel bedrijven hun app aanbieden dus het aanbod is enorm. Makkelijk!
  • M-commerce: Alsmaar meer bezoekers komen via hun mobiele telefoon op je webshop terecht. Ze bezoeken niet alleen je webshop maar kopen ook met hun smartphone.  Je kan een mobiele webshop opzetten om mobiele gebruikers de beste ervaring te geven. Vele webshops zijn hier nog niet aan toe: Je kan hier dus nog optimaal voordeel uit halen als je zelf een webshop wil starten!

Goed nieuws! Al deze en nog meer functies kan je allemaal ontdekken tijdens een 14 daagse gratis proefperiode. Volledig vrijblijvend, geen verplichting en écht geen kosten (uit ervaring). Registreer je hier op klik op de button.

 

Hopelijk vond je dit artikel interessant?
Delen. Daar wordt iedereen beter van!

0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.